Terug naar overzicht

Werken bij De Uitvaartbloemist is iets anders dan werken bij een doorsnee bloemist. We krijgen bijvoorbeeld geen klanten in de zaak die een boeketje op komen halen, een bloemstukje voor op tafel willen of iets in die trant. Wat ervoor zorgt dat we ook niet afgeleid kunnen worden van het maken van rouwbloemwerk. De volledige focus ligt bij
ons dus op het maken van uw bestelde bloemwerk. We zorgen ervoor dat het precies wordt zoals u dit voor ogen had en we zorgen dat het ruim om tijd geleverd wordt. Wij nemen altijd minimaal een uur speling op de levering want, de
brug kan open staan, we kunnen een lekke band krijgen, noem maar op. En in tegenstelling tot een normaal bosje bloemen, kunnen we het nooit meer goedmaken als het bloemwerk te laat geleverd wordt. We willen graag dat u als nabestaande zich geen zorgen hoeft te maken over het bloemwerk. Dit moet bij ons in goede handen zijn.

Onze werkdag vangt aan om half 8, hoewel het ook geregeld voorkomt dat we eerder beginnen. Onze inkoper is dan nog op de veiling. Hij begint eerder en is rond 9 uur op de zaak met de verse bloemen. We kopen gericht in om zo min mogelijk weg te hoeven gooien, dit kan goed omdat we de bloemstukken vaak ruim van tevoren binnen krijgen.
Natuurlijk kopen we iets ruimer in voor als er toch nog een last minute bestelling binnenkomt.
’s Ochtends gaan we er ‘volle bak’ tegenaan. Wij zijn dan druk met het arrangeren van uw bloemwerk. Rond half 12 lunchen we met elkaar. Na de lunch gaan collega’s verder met het maken van bloemwerk, andere collega’s doen de administratie en weer een ander drukt de linten en afleverkaarten voor de dag erna.

We hebben een vaste verdeling voor al het werk. U krijgt bijvoorbeeld altijd zoveel mogelijk dezelfde collega aan de telefoon om vragen te beantwoorden of bloemwerk aan te nemen. Wij streven ernaar dat u niet twee keer het zelfde hoeft te vertellen indien u later nog een keer belt. De bestelbonnen worden altijd door dezelfde collega’s gecontroleerd, hetzelfde geldt voor de linten. Ook zorgen vaste collega’s voor de weekenddiensten. Dit zorgt ervoor dat iedereen een duidelijke taak heeft en de week zo efficiënt mogelijk ingedeeld kan worden. Bestellingen die binnenkomen worden ingevoerd en twee keer gecontroleerd. Is dit niet wat veel? Nee, we kunnen het ons absoluut niet permitteren dat er een fout wordt gemaakt! Overdoen gaat immers niet

Wij ontvangen onze orders via de mail, telefonisch, de webshop en er komen klanten langs in het Atelier. Deze bestellingen worden ingevoerd in een speciaal voor ons ontwikkeld computersysteem. We sturen u vanuit dit systeem een bevestiging van het bestelde bloemwerk, de linten worden vanuit dit systeem gedrukt, de facturatie wordt hieruit gedaan. De inkoper krijgt hierdoor ook een goed overzicht van de in te kopen bloemen, waarna hij
deze direct kan bestellen.

Rond een uur of 4 gaan we opruimen. Het blijft een ambachtelijk vak dus er wordt ook veel rommel gemaakt, bloemstelen en blaadjes liggen op de grond. Deze worden midden op de dag en aan het einde van de dag opgeruimd. We streven ernaar om half 5 af te sluiten, morgen volgt namelijk weer een volle dag.

Winterwereld

De winter heeft bij Uitvaartbloemist Rotterdam in de etalage zijn intrede gedaan. Wederom is deze van de hand van

Seisoens overgang

  Seizoens overgang. Langzaam laten we de zomerbloemen achter ons en gaan we van de frisse kleuren naar mooie warme tinten. Bessen,