Terug naar overzicht

Relativiteit en relativeren

Alles is gerelateerd aan iets anders en krijgt hierdoor pas betekenis en waarde.

Als je je rijk wilt voelen heb je ook armen om je heen nodig; winnen kun je alleen als je tegenstander verliest; mijn hond is de mooiste omdat er ook minder mooie honden zijn; het Feyenoord-gevoel wordt intenser als Ajax ook bestaat….

Wat nou als je schathemeltjerijk bent, maar er zijn geen mensen die het minder hebben?
Wat nou als jij in allerduurste mode uit de jaren 70 loopt en om je heen is 2018 de norm.
En wat nou als je gespecialiseerde uitvaartbloemist bent en er zijn geen anderen?

Dit laatste is een situatie die een jaar of tien bestaan heeft. Dit was de situatie van voor de crisis. Bloemisten verdienden hun inkomen door hun ding te doen; rouwwerk was slechts een bijprodukt. De klant werd zo serieus genomen als die genomen wilde worden; hij/zij was verdrietig en had vooral behoefte aan empathie… De uitvaartbranche was stabiel; de troostende uitvaartverzorger was de norm.

Ferdinand van Leeuwen liep gefrustreerd rond. Waarom? Omdat ik de wereld wilde veroveren en heel veel toe wilde voegen aan het concept uitvaartbloemist. Ik dacht; “ik kan op m’n kop gaan staan, het maakt niets uit; het interesseert ze allemaal toch geen fluit”.

En dan nu, de geest is uit de fles & de adrenaline kolkt! Nabestaanden googelen alles wat er te googelen is, dus zeker ook rouwwerk, rouwboeket of uitvaartbloemist. Het voordeel is dat ons onderscheidend vermogen hierdoor zichtbaarder wordt. Doordat, vanwege koning Google, bloemisten zich aanbieden op het internet, dient dit voordeel zich in volle glorie aan.

Simpel gezegd: 15 jaar investeren in de inhoud heeft ons krachtig gemaakt; de spierballen en de sixpack zie je echter alleen wanneer er anderen naast je staan.

Zo bezien ben ik een trots man!

Ferdinand van Leeuwen

Seisoens overgang

  Seizoens overgang. Langzaam laten we de zomerbloemen achter ons en gaan we van de frisse kleuren naar mooie warme tinten. Bessen,

Even voorstellen: Steef

Steef is de man die de kilometers maakt voor de firma; hij is ongecompliceerd, betrokken en sociaal. De